Harris e o silencio


Aí atrás rematei, con gran pesar, o segundo libro da serie de Hannibal Lecter, O silencio dos cordeiros de Thomas Harris e quería comentar algunhas impresións.

[Aconsellado ler escoitando as Variacións Goldberg de Bach por Glenn Gould]

Á marxe de que a escrita accesible e o atractivo da trama sexan elementos que fan que obras deste tipo triunfen, a min o que me encantou foi a atención ao detalle. Harris describe de forma exquisita, cun interese artesán, algunhas pasaxes sobre elaboracións manuais, pero tamén é detallista no tocante á psique, por suposto. E tanto que o é.

Supoño que non SPOILEO cando digo que Buffalo Bill arrinca a pel das mulleres que secuestra para facerse prendas de roupa, xa que é costureiro. Pois ben, no capítulo 46 o autor pasa a comentar como é o proceso de tratamento do coiro e da confección da prenda. Isto lembroume ao capítulo 1×08 da serie Hannibal, chamado “Fromage”, no que unha das vítimas é aberta e convertida nun cello que incluso chegan a tocar. Como teño a sorte de coñecer xente tan virtuosa que ata sabe fabricar instrumentos, ocorréuseme comentarlle sobre esta escena musical a Jorge del Oro, ao que el moi amablemente me ofreceu unha minuciosa explicación de como sería o proceso real se quixesemos construir un instrumento cun corpo humano. Así que aí vos vai, amarrádevos que veñen curvas…

Jorge del Oro: Como concepto terrorífico está muy bien. Pero le falta solidez técnica. No deja claro dónde ni cómo están sujetas las cuerdas. De hecho, tal y como tiene cortado el mástil es imposible que mantenga la tensión. En cualquier caso, el sonido sería muy apagado, pues el cuerpo humano con las vísceras dentro no resuena nada. Para que esto pudiese ser llevado a cabo, haría falta un trabajo de transformación corporal digna de los zenobitas de Hellraiser. Lo cual habría molado un mazo. Iba a entrar en detalles escabrosos, pero casi mejor lo dejo.
 Maruxa Martínez: jejeee, no que va, sóltate.
Jorge del OroLa incisión tiene que ir desde la barbilla hasta la base del cuello. Una vez abierta la garganta, hay que retirar la lengua, que estorba y desencajar la mandíbula, para que las cuerdas no rocen con los dientes. El mástil del cello, completo, se anclaría entre el esternón y la columna vertebral. Habría que hacer sendos agujeros en los huesos para instalar unos pernos y sujetar éstos a la madera del mástil. Previamente, se retiran los pulmones sin dañar el diafragma para usar la cavidad torácica como caja de resonancia. El puente se colocaría en el último par de costillas, con el alma (un barrotillo de madera) conectando ambas caras del costillar. Evitará también que las costillas se fracturen al dar tensión a las cuerdas sobre el puente. Hay que eviscerar el abdomen, ya que las tripas absorberían las frecuencias graves, empobreciendo el registro bajo del instrumento. El cordal se anclaría a unas bridas y/o pernos instalados en el hueso púbico. La potencia y proyección del instrumento será inferior a la de un cello común, ya que el volumen de la caja torácica es solo un tercio de la caja de resonancia necesaria. Puede que haya otros detalles menores que atender, nunca he realizado esta operación. Pero en líneas generales, este tendría que ser el método a seguir.
 

Espero que vos gustara, xa vedes que contamos con asesoramento profesional. Moitísimas grazas Jorge, polos detalles escabrosos e por permitirme compartilo.

Só me queda dicir que disfrutei marabillosamente con esta novela e que non vexo o momento de que me caia nas mans a terceira. Mentras iso non ocorre intentarei esquecer este silencio que me deixou escoitando a Gould.

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: